Urbán Oszkár

KMTA – AHOL A TUDÁS ÉRTÉK
Kárpát-medencei Tehetségkutató Alapítvány

Urbán Oszkár vagyok, 2003. április 6-án születtem Kassán. Alapiskolát a Márai Sándor Magyar Tanítási Nyelvű Gimnázium és Alapiskolán végeztem. A kassai Poštová 9 Gymnázium matematika osztály harmadikos tanulója leszek szeptembertől. 2012-ben a Kutatók Éjszakája tudományos kiállításon vettem részt, ahol többek között a Talentum robotépítő műhely kiállítása ragadtatott el. Azóta a robotika és informatika iránt érdeklődöm, és 2013 óta maga a Talentum robotépítő csapat tagja vagyok.

A Talentum csapattal az elmúlt évig rendszeresen részt vettem a FIRST LEGO League (FLL) robotika versenyen, mely 4 kategóriából áll. A versenyre való felkészülés során megtanultam, milyen fontos megfontolva elosztani a feladatokat egy csapatban és együttműködni, mivel a csapatoknak az összes kategóriában kiegyenlített teljesítményt kell nyújtani ahhoz, hogy sikeresek legyenek. Eleinte a tapasztalt csapattársaktól tanultam, később a csapat egyik fő konstruktőre lettem, végül a csapatkapitánya. 2015-ben értük el az első kimagaslóbb eredményt, amikor kijutottunk az FLL World Festival világbajnokságra, ahol sikerült elnyernünk az “Innovative Solution” kategóriában a 3. helyet egy intelligens vívópárnáért. A további világversenyeken elért sikerek közül a legkimagaslóbb eredményt 2018-ban Észtországban értünk el az FLL Open European Championship versenyen, melyen sikerült elnyernünk a világbajnoki címet. 2019-ben a kutatómunka iránt érdeklődtem aktívan. A Talentum csapattal együtt egy innovatív ruhatisztító szerkezetet fejlesztettem, mely az űrhajósok ruháit víz használata nélkül tisztítja. A találmányunk meghívást kapott a Global Innovation Award döntőjére San Jose-ben, ahol jelentős cégektől kaphattunk visszajelzést, mint a NASA, Collins Aerospace vagy Qualcomm. Aktuálisan a Talentum csapattal a RoboCup országos körére készülök. Egy autonóm robotot szükséges felépíteni és beprogramozni úgy, hogy szenzorok segítségével orientálódni tudjon a pályán, akadályokon legyen képes átmenni, valamint különböző objektumokat helyezzen át. Elektronikával való munka, valamint az ilyen robot programozása egy új kihívás számomra, mely remélem új tapasztalatokkal és képességekkel gazdagít.

Középiskolai tanulmányaim során újabb lehetőségek merültek fel számomra. Fizika iránt érdeklődtem, ezért részt vettem az Ifjú Fizikusok Versenyén és sikerült bekerülnöm a nemzetközi körre való válogató összpontosításra, Szlovákia legjobb 15 versenyzője közé. Részt vettem a Land Rover 4×4 in Schools versenyen, mely keretén belül egy 4 kerék meghajtású távirányítós autót volt szükséges létrehozni. Többek között elektronikával és 3D modellezéssel foglalkoztam. Ez éven többet a teoretikus programozás iránt érdeklődtem, januárban részt vettem az Informatika Olimpiász kerületi fordulóján, valamint a KSP levelező programozóversenyen.

Megtanultam Flutterben iOS és Android mobil applikációkat programozni, valamint a Firebase backend szolgáltatás implementálását az ilyen applikációkba. Később egy kassai software fejlesztő cégben sikerült munkát kapnom, ahol jelenleg mobil és web platformok fejlesztésén dolgozok. A programozáson belül ez az az irányzat, ahol többet szeretnék tudni. Pontosabban az applikációk, valamint web platformoknak architektúrája, az adatbázis optimális felépítése.

Szabadidőmben szeretek sportolni, a robotika és informatika versenyek mellett 10 évet futballt játszottam egy kassai csapatért a II. szlovák ifjúsági ligában.

INFORMÁCIÓ

Urbán Oszkártámogatott tehetség