Szabadi Botond
Szabadi Botond vagyok, 2005-ben születtem, és azóta Esztergomban élek. Az Esztergomi Dobó Katalin Gimnáziumban végeztem középiskolai tanulmányaimat 2016 és 2024 között. A ballagáson az iskola “Marton Kálmán díjjal” jutalmazott informatika és matematika tanulásban elért kimagasló eredményemért. Emellett minden évet kitűnő bizonyítvánnyal zártam, az érettségi átlagom 90% feletti, melyekből kiemelkedik két felvételi tárgyam eredménye: emelt matematika 94%, emelt informatika 96%. Az érettségire való felkészülésemet segítette, hogy az utolsó két évben matematika, és két hónapig informatika fakultáción vettem részt. Ezek mellet 11. osztályban kémia és földrajz fakultációs voltam, hiszen ezek is érdekeltek, és nem szerettem volna azt, hogy az ott megszerezhető tudás hiányában ne tudjak kedvem szerinti pályára lépni.
A középiskola után az ELTE programtervező informatikusi szakán folytatom a tanulmányaimat. Széleskörű természettudományos és informatikai érdeklődésem tette lehetővé, hogy rendszeresen bejutottam különböző tanulmányi versenyek országos döntőjébe. Tizenkettedik osztályban elindultam a matematika és az informatika OKTV-n, matematikából bejutottam a második fordulóba. Emellett egy osztálytársammal továbbjutottunk a OTIO (Országos Tudományos és Innovációs Olimpia) döntőjébe, egy már 3-4 éve fejlesztett projekttel, ahol 2. díjjal ismerték el munkánkat és a Kárpát-medencei Tehetségkutató Alapítvány különdíjban részesített minket. A projekt címe: Automatizált fotogrammetriás 3D szkennelés folyamata. Lényege: ennek a relatíve nem költséges, de jó minőséget nyújtó szkennelési folyamatnak az automatizálása, ezáltal a időbeni hosszának és költségességének további csökkentése. Mindezt egy saját tervezésű és kivitelezésű eszközzel és szoftverrel értük el. A szoftverfejlesztés volt az én feladatom, melyben kamatoztattam az előző projektekben és az iskolában megszerzett tudást, és új ismereteket sajátítottam el. További részletek itt. A megmérettetésen többször prezentálunk kellett a munkánkat, így fejleszthettük előadási és egyéb kommunikációs képességeinket is. A döntőn lehetőségünk volt hasonlóan innovatív gondolkodású fiatalokkal beszélgetni, amelyet kifejezetten élveztem, hiszen szeretek ilyen emberek között időt tölteni. Erre a versenyre már két éve is jelentkeztünk, akkor még csupán az eszközzel és a hozzá kapcsolódó programmal, akkor 3. díjat kaptunk.
A mostani tanévben két társammal részt vettem a Kódkupán is, amely egy programozó verseny, és 23. helyezést értünk el az országban. Tizenegyedik osztályban a Dusza Árpád Programozói Emlékversenyen értünk el országos első helyezést egy másik csapattal. Abban az évben kezdett körvonalazódni bennem, hogy milyen irányban szeretnék továbbmenni, viszont ez a döntés nem volt egyszerű, hiszen több tudomány is érdekelt, melyekből eredményes is voltam. Végül azért határoztam a programtervező informatikusi szak mellett, mert bármilyen más tudás és rendszer alkamazását a programtervezésben láttam, a fejemben minden út ide vezetett.
A tizenegyedik osztályt megelőző években számos tantárgy versenyén vettem részt. Többek között kémiából mindkét tanévben, amikor elindultam (2020/21, 2021/22), bejutottam az Irinyi János Országos Középiskolai Kémiaverseny országos döntőjébe, és itt 17. és 18. helyezést értem el. Földrajzból 2019 és 2021 között mindhárom évben bejutottam a Less Nándor Földrajzverseny országos döntőjébe, ahol kétszer 6. helyezett lettem. Továbbá három társammal a Bolyai szakkollégium természettudományos és informatikai versenyén országos 3. helyezettek lettünk, ahol az informatikai és matematikai résszel nagyrészt én foglalkoztam, és a többi feladat megoldásában is részt vettem. Osztálytársaimmal minden évben elindultunk a Bolyai Matematika Csapatversenyen: a 2016/17-os tanévben 5. helyezettek, 2018/19-es tanévben pedig 10. helyezettek lettünk az országban. Bolyai Természettudományi versenyen 2016/17-es tanévben 1. helyet ért el csapatunk. Lévén, hogy Bolyai csapatversenyen minden évben részt vettünk, rendszeresen gyakoroltunk korábbi feladatokkal a versenyre. Ez adta az ötletet arra, hogy egy pontszámoló applikációt fejlesszek, hiszen a pontszámítás nem olyan egyszerű ennél a versenynél, és így sokkal gyorsabbá válhat az ellenőrzési folyamat. A fejlesztésnek 7. osztályos koromban (2019-ben) láttam neki. Gyakorlatilag így kezdtem el programozni tanulni. A fejlesztés során megismerkedtem többek között a webes fejlesztéssel, adatbázis kezeléssel, API-k használatával és domain kezeléssel is.
Az iskolában 5. osztálytól kezdve angolt, 9. osztálytól kezdve orosz tanultam, és magántanárnál franciát. Angolból és franciából is letettem a B2-es nyelvvizsgát. Orosz nyelvből kezdő szinten állok.
Az iskolai feladatok és a versenyek is lehetőséget adtak arra, hogy kipróbálhassam magam csapatmunkában, így tudtam fejlődni és bizonyítani, hogy másokkal együttműködve is képes vagyok jól teljesíteni.
Továbbá sikeresen felkészítettem egy diákot matematikából a 8. osztályosok felvételijére, és sokszor segítettem barátaimnak és ismerőseimnek is a tanulásban, ha szükségük volt rá, többnyire matematikából. Mindemellett az iskolában sokszor segédkeztem rendezvények előkészítésében, osztályprogramok szervezésében is.
A természettudományokon és az informatikán kívül érdekel a közlekedésszervezés és -tervezés. A közlekedési módok közül kötöttpályás közlekedés a kedvencem. Kedvenc időtöltésem az éppen folyamatban lévő projektem fejlesztése, a biciklizés és az utazás. Emellett rendszeres véradó vagyok. Az egyetem mellett a fotogrammetriás 3D szkennelési projektet tervezzük folytatni. Továbbá szeretném az ELTE-n elkezdett programtervező informatikusi Bsc szakot befejezni, és folytatni a tanulmányaimat mesterképzésen. Tervezek külföldön is tanulni, lehetséges, hogy az Msc-t teljes egészében külföldön végzem el. Majd ezzel a versenyképes tudással és a képzés alatt megszerzett szakmai gyakorlattal egy feltörekvő startupnál vagy egy kisebb cégnél szeretnék elhelyezkedni, elsődlegesen Magyarországon. Később lehetséges, hogy néhány társammal egy közös ötlet révén céget alapítunk.